субота, 13 січня 2018 р.

Короткі відомості про 3D графіку

Триви́мірна графіка  розділ комп'ютерної графіки, в якому описані прийоми, методи та інструменти, призначені для просторового зображення об'єктів. Найбільше застосовується для створення зображень, які використовуватимуться в друкованій продукції, архітектурній візуалізації, кінематографі, відеоіграх, науці, промисловості тощо.

Для отримання тривимірного зображення на площині потрібні наступні кроки:
  • моделювання  створення тривимірної математичної моделі сцени і об'єктів в ній;
  • рéндеринг, або комп'ютерна візуалізація це процес отримання зображення за моделлю з допомогою комп'ютерної програми;
  • виведення отриманого зображення на дисплей або принтер.

Моделювання

3D-моделювання  це процес розробки математичного представлення будь-якої тривимірної поверхні об'єкта за допомогою спеціалізованого ПЗ. Продуктом моделювання є 3D-модель. Вона може бути представлена у вигляді програмного коду, 3D-моделі та двовимірного зображення, що створюється за допомогою процесу рендерингу. 3D-моделі можуть створюватись автоматично або вручну (подібно до створення скульптури).

3D простір

Тривимірні, або стереоскопічні дисплеї дисплеї, які за допомогою стереоскопічного ефекту створюють ілюзію реальності зображень.
Стереоскопічний ефект  відчуття людським зором глибини видимого простору, тобто, здатність оцінювати відстані до предметів.
Тривимірні кінотеатри. Перегляд фільмів у форматі «3D» є дуже популярним сьогодні. У глядача створюється ілюзія об'ємності зображення, ілюзія наявності третього виміру – глибини.

Своєрідним розширенням 3D-графіки є «доповнена реальність». Використовуючи технологію розпізнавання зображень (маркерів), програма доповненої реальності добудовує віртуальний 3D-об'єкт у реальному фізичному середовищі. Користувач може взаємодіяти з маркером: повертати в різні боки, по-різному висвітлювати, закривати деякі його частини  і спостерігати зміни, що відбуваються з 3D-об'єктом на екрані монітора комп'ютера.

3D друк

3D-принтер  пристрій, що використовує метод пошарового створення фізичного об'єкта за цифровою 3D-моделлю.

Біопринтери  друк 3D-структури майбутнього об'єкта (органу для пересадки) проводиться стовбуровими клітинами. Далі поділ, ріст і модифікації клітин забезпечує остаточне формування об'єкта.

За допомогою харчових 3D-принтерів можна з легкістю роздрукувати гамбургер, піцу, шоколадки або інші вироби, надаючи їм найрізноманітніших форм.

Моделювання. З чого почати?

Сучасне програмне забезпечення дозволяє використовувати незалежно від алгоритму моделювання різноманітні підходи для побудови моделі. Найпопулярнішим є моделювання за допомогою примітивів  простих геометричних фігур (кулі, циліндри, конуси тощо), які використовуються як цеглинки при побудові складніших об'єктів. Перевагою методу є швидка та легка побудова, а також те що моделі є математично визначені і точні.

Програмне забезпечення для моделювання

Програмні пакети, що дозволяють створювати тривимірну графіку, тобто моделювати об'єкти віртуальної реальності і створювати на основі цих моделей зображення, дуже різноманітні. 

Програма SketchUp дозволяє створювати моделі, сумісні з географічними ландшафтами ресурсу Google Планета Земля, а також переглядати кілька тисяч архітектурних моделей, які викладені на безкоштовному постійно поповнюється ресурсі Google Cities in Development (видатні будівлі світу), створені спільнотою користувачів.

Онлайн ресурс Tinkercad  це простий веб-інструмент для 3D-проектування і моделювання, призначений для широкої аудиторії. З його допомогою можна змоделювати будь-який об'єкт (іграшки, деталі, моделі Minecraft, ювелірні прикраси тощо) і втілити його в реальність (Tinkercad підтримує всі існуючі 3D-принтери, для яких використовуються стандартні файли STL).

Немає коментарів:

Дописати коментар