Триви́мірна графіка – розділ комп'ютерної графіки, в якому описані прийоми, методи та інструменти, призначені для просторового зображення об'єктів. Найбільше застосовується для створення зображень, які використовуватимуться в друкованій продукції, архітектурній візуалізації, кінематографі, відеоіграх, науці, промисловості тощо.
Для отримання тривимірного зображення на площині потрібні наступні кроки:
- моделювання – створення тривимірної математичної моделі сцени і об'єктів в ній;
- рéндеринг, або комп'ютерна візуалізація, – це процес отримання зображення за моделлю з допомогою комп'ютерної програми;
- виведення отриманого зображення на дисплей або принтер.
Моделювання
3D-моделювання – це процес розробки математичного представлення будь-якої тривимірної поверхні об'єкта за допомогою спеціалізованого ПЗ. Продуктом моделювання є 3D-модель. Вона може бути представлена у вигляді програмного коду, 3D-моделі та двовимірного зображення, що створюється за допомогою процесу рендерингу. 3D-моделі можуть створюватись автоматично або вручну (подібно до створення скульптури).
3D простір
Тривимірні, або стереоскопічні дисплеї, – дисплеї, які за допомогою стереоскопічного ефекту створюють ілюзію реальності зображень.
Стереоскопічний ефект – відчуття людським зором глибини видимого простору, тобто, здатність оцінювати відстані до предметів.
Тривимірні кінотеатри. Перегляд фільмів у форматі «3D» є дуже популярним сьогодні. У глядача створюється ілюзія об'ємності зображення, ілюзія наявності третього виміру – глибини.
Своєрідним розширенням 3D-графіки є «доповнена реальність». Використовуючи технологію розпізнавання зображень (маркерів), програма доповненої реальності добудовує віртуальний 3D-об'єкт у реальному фізичному середовищі. Користувач може взаємодіяти з маркером: повертати в різні боки, по-різному висвітлювати, закривати деякі його частини – і спостерігати зміни, що відбуваються з 3D-об'єктом на екрані монітора комп'ютера.
3D друк
3D-принтер – пристрій, що використовує метод пошарового створення фізичного об'єкта за цифровою 3D-моделлю.
Біопринтери – друк 3D-структури майбутнього об'єкта (органу для пересадки) проводиться стовбуровими клітинами. Далі поділ, ріст і модифікації клітин забезпечує остаточне формування об'єкта.
За допомогою харчових 3D-принтерів можна з легкістю роздрукувати гамбургер, піцу, шоколадки або інші вироби, надаючи їм найрізноманітніших форм.
Моделювання. З чого почати?
Сучасне програмне забезпечення дозволяє використовувати незалежно від алгоритму моделювання різноманітні підходи для побудови моделі. Найпопулярнішим є моделювання за допомогою примітивів – простих геометричних фігур (кулі, циліндри, конуси тощо), які використовуються як цеглинки при побудові складніших об'єктів. Перевагою методу є швидка та легка побудова, а також те що моделі є математично визначені і точні.
Програмне забезпечення для моделювання
Програмні пакети, що дозволяють створювати тривимірну графіку, тобто моделювати об'єкти віртуальної реальності і створювати на основі цих моделей зображення, дуже різноманітні.
Програма SketchUp дозволяє створювати моделі, сумісні з географічними ландшафтами ресурсу Google Планета Земля, а також переглядати кілька тисяч архітектурних моделей, які викладені на безкоштовному постійно поповнюється ресурсі Google Cities in Development (видатні будівлі світу), створені спільнотою користувачів.
Онлайн ресурс Tinkercad – це простий веб-інструмент для 3D-проектування і моделювання, призначений для широкої аудиторії. З його допомогою можна змоделювати будь-який об'єкт (іграшки, деталі, моделі Minecraft, ювелірні прикраси тощо) і втілити його в реальність (Tinkercad підтримує всі існуючі 3D-принтери, для яких використовуються стандартні файли STL).
Немає коментарів:
Дописати коментар